Title Image

Pasji do liturgii

W sobotę 13 kwietnia 2024r. w krakowskim seminarium odbył się finał IX Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Liturgicznej, którego tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem „Jestem z Wami!- Obecność Chrystusa w Eucharystii”. Była to okazja do zgłębienia i poznawania prawd wiary, przepisów liturgicznych i piękna teologii zawartych…

Nowi ceremoniarze

W sobotę 17 czerwca 2023r. podczas uroczystej Mszy Świętej o godz. 17:30 na Wawelu do posługi ceremoniarzy parafialnych zostali pobłogosławieni lektorzy z naszej archidiecezji, w tym dwóch z naszej wspólnoty parafialnej- Robert Sikora i Jakub Wójtowicz. Nowi ceremoniarze w czasie liturgii otrzymali od ks. bpa…

Nowi ministranci

W dniu 13 marca 2022 r. do grona ministrantów naszej parafii dołączyli nowi chłopcy. Cieszymy się z ich gotowości służenia Panu Bogu w Jego świątyni oraz życzymy wytrwałości i radości z pełnienia ważnych funkcji ministranckich. Rodzicom nowych ministrantów dziękujemy za dotychczasowe zaangażowanie i posłanie swoich…

Nowi Ministranci

Błogosławieństwo do służby przy ołtarzu Chrystusa   Uroczystość Chrystusa Króla Wszechświata jest szczególnym dniem dla Służby liturgicznej ołtarza. Członkowie tej wspólnoty cały rok wychwalają Boga pozdrowieniem „Króluj nam Chryste!” Tajemnica dzisiejszego dnia wyraża sens przeżywanej wiary każdego chrześcijanina, a tym bardziej tych, którzy są dodatkowo…

Zostań Ministrantem

Być ministrantem to przede wszystkim służba! Nie da się powiedzieć inaczej. To poświęcenie dla Boga, które nigdy nie pójdzie na marne! Cieszymy się, że do grona ministrantów chcą należeć kolejni młodzieńcy. To znak wiary ich rodzin i wspólnego starania o parafię i liturgię.   W…

Ostatnie chwile lata

Ministranci naszej wspólnoty parafialnej pragną podzielić się kilkoma zdjęciami z wrześniowego spaceru. Rozpoczynając rok szkolny i formacyjny mieliśmy okazje ożywić wakacyjne wspomnienia i dzielić się  bieżącymi planami wędrując szlakami Beskidu Wyspowego. Zdobyliśmy jego najwyższy szczyt – Mogielice – 1170 m n.p.m. Frekwencja na szlakach pokazuje,…

Wakacyjne wspomnienie

W niedziele 28 czerwca dzieci z wspólnot ministrantów, scholki i ODB, z naszej parafii wyruszyły w wakacyjną podróż. Na początku wyjazdu zobaczyliśmy sanktuarium MB Kodeńskiej tuż przy granicy z Białorusią. Zwiedziliśmy godne podziwu ogrody kodeńskie, gdzie hoduje się różnego rodzaju zioła. W muzeum poznaliśmy historie…

Króluj nam Chryste …

Króluj nam Chryste- zawsze i wszędzie! To pozdrowienie ministranckie wyraźnie nawiązuje do Uroczystości, którą przeżywamy w Kościele w ostatnią niedzielę roku liturgicznego. Ten dzień był szczególny dla naszej wspólnoty parafialnej. Błogosławieństwo do posługi ministranckiej otrzymało pięcioro chłopców: Jan, Adrian, Michał, Krzysztof, Paweł. Wyrazili oni w…

Śladami św. Jana Pawła II

W sobotę 12 października niewielka grupka dzieci z naszej parafii wybrała się na wycieczkę. Pogoda dopisała, piękne słoneczna jesień, ciepło i bardzo przyjemnie. Wycieczkę zorganizowała ks. Wojciech i nawet księdzu proboszczowi udało się w niej uczestniczyć. Pierwszym punktem były Wadowice – dom rodzinny Karola Wojtyły…

Wspomnienia z Lednicy

1 czerwca na polach Lednickich odbyło się XXIII spotkanie młodzieży. W spotkaniu uczestniczyła również delegacja młodzieży z naszej parafii pod przewodnictwem księdza Wojciecha. Po drodze na Lednicę zwiedziliśmy Kalisz, gdzie między innymi mieliśmy możliwość pokłonić się św. Józefowi w sławnej Bazylice. Po dotarciu na miejsce…